Isnin, April 23, 2012

Anak Mama memang hebat!

Hani bersama semua rakan senior belt yang memegang tanggung-jawab memberikan 'command' untuk ujian ketangkasan bagi seramai 250 peserta......
Dania memberikan tumpuan khusus semasa ujian ketangkasannya.....







Untuk pertama kalinya STC menganjurkan ujian ketangkasan di waktu petang hingga bawa ke malam. Murid-murid yang terlibat diminta hadir pada jam 5.30ptg untuk persediaan memanaskan badan. Majlis dimulakan dengan bacaan doa selamat oleh 'Tok Mas', ucapan Pengurusi STC, Encik Rahmat dan diikuti oleh penyampaian anugerah kecemerlangan peperiksaan UPSR dan PMR dan perolehan pingat pertandingan Teakwando yang disumbangkan oleh pihak Deado. Sebagai salah seorang dari committee member, aku hadir awal bersama Hani dan Dania untuk membantu mana-mana yang perlu. Dania kelihatan begitu bersemangat untuk ujian kali ini, dia yang berada di barisan pertama, sangat berhampiran dengan meja examiner, Master C.K Karan. Suaranya lantang dan pergerakan Taggio yang mantap dan rapi. Aku yang berdiri di hadapannya pun tak diendah, tumpuannya tertumpu pada examinernya yang akan memberikan dia markah!. Hebat betul anak bongsu Mama ni kan...? (Pada ketika ini aku lihat dia begitu serious dengan apa yang dilakukan). Hani yang merupakan seorang senior belt juga terlibat sepenuhnya di dalam menjayakan ujian ketangkasan kali ini. Dia bersama Kasevan, Adwin, Navin dan Nantini bertindak memberi 'Command' untuk ujian yang dijalankan. Pendedahan ini mengajar dan memberikan dia keyakinan baginya untuk terus lebih berjaya dalam bidang 'coaching', mudah-mudahan.

Majlis berakhir agak lewat, memandangkan seramai 250 murid yang terlibat dan jangka masa jam 11.00 malam sudah dijangkakan. Sampai di rumah masing-masing kelaparan dan keletihan. Bekalan yang aku bawa habis......!!!, keadaan ini semamang telah ku jangka. Bekalan yang dibawa bukan untuk Hani dan Dania saja, tapi turut dikongsi oleh Nantini, Navin dan Wawa :)


Yang lebih hebat, bila tengok Hani makan malam bila sampai di rumah habis nasi dalam periuk licinnnn.....! "lapar betul budak ini...." (hati ku berkata) mungkin penangan sambal belacan yang aku buat tengahari tadi....:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan