Sabtu, Januari 29, 2011

Putih & Tembong get together


Lama rasanya tak update blog ni.... bukan apa cuma kesuntukan masa dan rasa malas nak menulis itu saja. Anyway dalam tempoh membeku sekian lama sebenarnya ada juga peristiwa yang ingin aku jadikan catatan blog ini. Peristiwa yang harus aku ingati, dimana Putih dan Tembong aku satukan didalam satu rumah (bunny hutch). Dah lama aku fikirkan untuk satukan mereka tapi rasanya aku belum bersedia sekiranya Putih ditakdirkan beranak!. Setelah aku bersedia untuk menerima dan memikul tanggungjawab dan kemungkinan ini aku memutuskan untuk menyatukan mereka. Memang lawak... tak seorang pun dalam rumah yang bersetuju dengan tindakan aku. Amin, Hani dan Dania..... "Mama jaga ya kalau Utih beranak... kakak tak nak jaga..." itu kata Hani. "eeee.... Mama ni takda kerja lain ker?" sambil menjeling pada ku. Aku kesian dengan Utih, sebenarnya kawan-kawan memang sarankan aku cari pasangan untuk Putih... tapi Putih arnab yang besar dan panjang.... rasanya nak dapat pasangan untuk dia bukan mudah. Tembong pun sebenarnya bukanlah pasangan yang sesuai bagi Putih. Tapi aku ambik risiko untuk buat experiment ku sendiri. Menurut Hani, dia diberitahu oleh seorang penjual arnab di Pantai Morib, sekiranya arnab betina sudah berumur (tua) peluang untuk dia beranak adalah nipis. Walau bagaimanapun kita tunggu dan lihat sejauh mana kebenarannya. Putih dan Tembong sebenarnya mendapat penjagaan yang baik mereka ini merupakan arnab yang sihat dan cantik.... kita tunggu nanti akan hasilnya.

Tarikh: 19.01.2011 Tembong dan Putih mula berkongsi rumah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan