Ahad, Januari 30, 2011

My Collections

Hand made boot


Dah lama sebenarnya aku berhajat untuk mencari jam tangan yang baru. Selalu juga bila bershopping aku singgah untuk melihat akan fashion dan harga yang sesuai untuk ku. Selalunya hajat ku tertangguh bila mana ada keperluan yang lebih penting untuk anak-anak dan perkara lain. Alhamdulillah nampaknya bulan ini hajat ku terlaksana bilamana ada sedikit peruntukan untuk diri ku sendiri. Bertemankan anak bongsuku Dania, selesai kelas Teakwandonya aku ke Kedai Jam di pekan. Sebenarnya aku telah pun melihatnya tempohari dan terpaut untuk memilikinya..... wah macam uda dan dara pulakkan? Alhamdulillah... discount CNY 20%..... sememangnya rezeki ku.....

Semalam aku terbeli kasut boot kulit buatan tangan. Ada ker perkataan 'terbeli'? inilah perkataan tidak disengajakan.... hahaha... Ceritanya begini.... Kasut boot Polo aku sudah pun menampakkan ciri-ciri uzur, kerana sering juga dipakai. Maklumlah ianya seusia Dania, aku ingat lagi Amin belikan aku ketika Hari Raya tahun 2002 Namun bak kata pepatah "Kalah membeli menang memakai...." aku pulak memang cermat bila menyimpan barang, ada masanya aku akan polish dan bersihkan semua kasut-kasut yang ada di rak kasut bila hujung minggu, jadi most of the kasut aku juga anak-anak dan suami memang tahan dan terjaga. Aku sememangnya selesa dengan boot bila berjubah, I feel the confidence and comfortable..:) Rasanya cantik dan menarik bila berjubah dan berkasut boot tu... (itulah aku rasa...) mungkin orang lain, punya rasa dan perasaan yang berbeza dari aku, tapi apa pun biarlah kena pada waktu yang sesuai.... aku suka dengan potongannya yang simple dan menarik dengan harga pula sangat berpatutan. Sebenarnya aku berhajat untuk membeli sepasang kasut sukan untuk walking/jogging bilamana kasut jogging ku juga sudah rosak tapi lain yang dicari lain pula yang dapat....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan