Selasa, Januari 14, 2014

Chocolate hantaran (Mint filling).....

Terharu dengan kepercayaan yang diberikan oleh adik sepupu ku Safawati untuk menyediakan sedulang chocolate sempena majlis pernikahannya nanti pada tanggal 18hb Januari 2014.  permohonannya supaya chocolate di tempatkan di dalam bakul yang juga diperbuat dari chocolate..... setelah mendapatkan clue untuk hantarannya... aku pun cuba untuk membuat R&D (Research and Development) hahahahaha.... macam production site pulak!  Setiap tugasan yang terima pasti ada R&D.... seriously, aku memang comitted! bukan nak puji diri tapi itulah hakikat..... suami sering mengingatkan aku "kalau nak buat sesuatu buat yang terbaik..." pesan ini aku ingat disetiap tugasan yang aku terima..... :) 
Walaupun agak remeh aku pastikan apa yang aku buat disukai dan sedap dimakan.... Chocolate ini berinti, aku gunakan mint filling.... memang sedap lain dari yang lain..... :) Kalau nak cuba silakan senang saja :

Mint filling
Bahan2:
125gm whipping cream
250gm dark chocolate
1tbs mint flavour
Cara membuatnya:
Double boilkan whipping, bila agak panas masukkan chocolate yang sudah dipotong2 kecil, kacau dan matikan api, masukkan mint flavour.... siap dan bila agak sejuk masukkan dalam paipping beg dan sedia untuk digunakan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan