Selasa, Mac 23, 2010

Angka yang pasti dan akan bertambah....

Aku dalam usia 46....

Tudung dari Alif dan Awa Normah

Plenty of Stars in a love shape bottle from my girl Hani N bear from my little Dania...

A Telekung from Angah Yati....

19hb March merupakan genap usia ku 46 tahun..... Alhamdulillah dengan izin Allah aku masih lagi disini, melalui hari-hari bersama keluarga, saudara dan teman-teman seperti biasa. Sebenarnya sejak dari hari Rabu lagi ucapan ulang tahun telah ku terima. Masing-masing berlumba-lumba untuk menjadi orang yang pertama untuk mengucapkan Selamat Ulang Tahun pada ku... yang lawaknya konon nak surprise...tapi tak jadi, sebab masing-masing tersilap tarikh terawal 2 hari.... anyway it was fun... I just love it... :) Tapi sebenarnya yang lebih menggelikan lagi bukan saja kawan-kawan yang tersalah tarikh! suami sendiri pun boleh tersalah tarikh? well.. well.. well.....nak buat macam mana?? tersenyum saje la... nampaknya orang-orang disekeliling ku tak sabar-sabar nak menambah 1 angka pada usia ku..... hahahaha.... kalau bercakap tentang usia, Ziela dan Nor memang rajin nak menyakat aku..... dia orang ni memang tau yang aku takkan kalah dengan angka yang bertambah. Sebenarnya penjagaan kesihatan, permakanan dan serba sedikit menjadi amalan.... itu saja berserta kebersihan rohani dan jasmani. InsaAllah..... maintain......

Lagi bertambah usia sebenarnya lagi lah ramai yang ingat tarikh istimewa ni..... aku sememangnya sibuk menerima panggilan dan sms ucapan. Menjawab ucapan di Facebook.... Seronok rasanya.... lebih menyeronokkan yang menyanyi di talian dengan berbagai irama dan lagunya.... kalau nak kata piching memang hancurrrr.... tapi ianya cukup merdu ditelinga ku..... :)) bayangkan senyuman pun lebar hingga ke telinga dan tak kering gusi dibuatnya.

Sesampai saja aku di rumah Kak Normah untuk menjemput Hani dan Dania, Alif cucu Kak Normah menerpa ku dengan ucapan dan hadiahnya. Alif.... Alif.... sibuk betul dia.... Dania, Hani dan Kak Normah pun tak kurang sibuk dengan hadiah mereka. Aku tak pernah mengharapkan sebarang pemberian sebenarnya.... Ingatan dan doa mereka sudah memadai dan amat-amat aku hargai lebih dari yang apa mereka beri. Aku terharu dengan ingatan tulus mereka ini.... Untuk semua anak-anak ku, anak-anak angkat ku yang ramai, suami, saudara dan juga teman-teman yang sentiasa bersama ku selama ini dan memahami aku.... Ribuan terima kasih atas segala yang telah kalian berikan. Untuk menghargai pemberian istimewa yang ku terima pada hari itu akan aku abadikan bersama di blog ku ini. Semuga mereka ini tahu betapa aku menghargai pemberian mereka dan akan menjadi kenangan....

Actually Papa telah pun memaklumkan pada ku untuk mengadakan sambutan ulang tahun aku dan Dania sekali..... Dia sebenarnya tahu yang aku ni taklah kisah akan perkara-perkara yang sedemikian... cumanya yang aku faham ianya akan memeriahkan lagi majlis ulang tahun Dania nanti pada 1hb April yang akan jatuh pada hari Khamis. Anyway will suggest to celebrate di UPNM bersama Abang dan kawan-kawannya atau kita tunggu bila Abang dapat balik bermalam nanti semuga kemeriah itu akan dapat dirasai dan dinikmati bersama semua ahli keluarga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan