Rabu, Disember 01, 2010

Dia dah pandai shopping...

Nice blaus by P&Co.... it make me look younger! hahahaha....

Donut 'Big Apple' kegemaran kami.....

Hani meminta izin untuk ke Jaya Jasco, Klang pada hari Rabu 24.11.2010. Memandangkan 22.11.2010 merupakan hari ulang tahunnya yang ke 16, sebagai upah kerana membantu menggosok baju-baju, maka dia diberikan upah RM100.00 dan juga keizinan bershopping di Jasco. Dengan ditemani oleh Farah, Elly dan adiknya zikri mereka ke Jaya Jusco, Kelang. Hani d dihantar Papa hingga ke Simpang SC dimana mereka berjumpa Elly dan Zikri pada jam 12.00 tengahari dan aku akan menjemputnya jam 5.00 petang di Jasco. Walaupun aku yang mengizinkan mereka bershopping namun hati ku bukan kepalang bimbang. Berbagai pesanan dan ingatan yang aku tinggalkan untuk Hani. Perginya dengan beberapa syarat dan syarat. Maklumlah dia memang tidak pernah keluar tanpa kami atau abangnya. Dengan berbagai kejadian dan masaalah remaja, kami harus banyak beringat semuga dia terhindar dari perkara-perkara yang tidak diingini. Almaklumlah zaman IT dan remaja kini advance dan terdedah dengan berbagai ancaman sosial.

Setibanya aku di Jasco, mereka pun melompat masuk ke kereta. Seronok nampaknya mereka bertiga bershopping. Setelah bertanyakan apa yang patut, mereka bercerita setiap perjalanan apa yang mereka lakukan semasa di Jasco, ternyata mereka seronok sesekali mendapat kebebasan sementara dengan kawalan. Walaupun dia pergi tanpa kami, namun Hani tidak melupakan ole-ole untuk adik dan aku rupanya. Dia telah membeli sebuah beg putih yang agak besar sepertimana yang diidamkan, sehelai blaus dan seliper untuk dirinya. Sememangnya Hani sedari kecilnya suka akan seliper dan kasut.... Masa zaman kanak-kanaknya lagi dia sudah pandai mematchingkan baju dengan kasut atau seliper yang dipakai mengikut warna bajunya. Terkejut aku bila mana dia menyatakan bahawa dia membelikan aku sehelai blaus putih (P&Co) di Padini Concept store dan buku cerita untuk Dania. Pandai dia memilih... kalau ikutkan harga blaus yang dibeli berharga RM99.00 namun kerana adanya jualan murah, maka dia hanya membayar RM29.90. Tabiat Mama bila bershopping.... coz I will only buy the branded item during the good sales. Mungkin ini hadiah ulangtahun perkahwinan ku darinya dan ingatan kasihnya buat ku. Walaupun begitu dia agak kecewa kerana tidak dapat mencari barang yang sesuai untuk Papa. Ketika itu aku jelaskan padanya, bahawa apa yang kami berikan tidak mengharapkan balasan material, cukuplah sekadar ingatan dan penghormatan dari mereka, anak-anak kepada kami. Yang moleknya Donut 'Big Apple' tidak dilupa untuk santapan kami juga Awa. Terharu aku dengan ingatan gadis ku.... rupanya biarpun dia ku berikan ruang untuk keluar bersama teman dan sepupunya namun di sudut hatinya masih ada Papa, Mama dan Dania..... For sure sekiranya abang di rumah, there must be something for abang too..... :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan