Selasa, Januari 15, 2013

My 3 tier wedding cakes.....

Pertama kali aku menerima tempahan kek kahwin 3 tingkat, at first ada semacam gementar.... lebih2 lagi bilamana permintaan ini sememangnya diluar jangkaan.  Biar betul 3 tingkat! perasaan takut dan kurang yakin pada kemampuan diri mulai menjalar...... Wahhhh..... cabaran bermula.  Namun hati berkata "inilah peluang untuk aku mencuba kemampuan ku..." why not just try your best.... berkata lagi sang hati..... dan akhirnya dengan satu kata yang begitu yakin aku bersetuju untuk menerima tempahan dan akan buat yang terbaik untuk pelanggan ku Syamsiah.   Kepercayaan yang diberikan kepada ku tidak akan ku persiakan dan mungkin kerana tempahan pertamanya ketika majlis pertunangan adiknya pada awal December 2012 memuaskan hati, maka untuk majlis persandingan yang akan berlangsung pada tanggal 13.1.2013 di Dewan Berlepas LUTH, Kelana Jaya, dia kembali meminta khidmat ku, Mama Home Bake..... Iam so happy.  My motto is bake with love...... :)
Segalanya aku rancang dengan baik.  3 jenis cake yang berbeza, chocolate sponge, Red Velve dan Rainbow Cake.  Malam Khamis aku sudah mula membaking chocolate sponge dan rainbow, malam berikutnya Red Velvet.  Dan pada malam Sabtu aku mula mengadun Italian butter cream yang remeh sekali..... dan tepat waktunya di malam Ahad segalanya beres...... wahhhh!!!! Iam satisfied with my work! lalalalala........ berlagu dalam hati, walaupun sudah beberapa malam aku tidur lewat.... namun aku gumbira...... mari kita lihat hasilnya.... silakan :
 
 Proses menghantar dan memasang kek aku lakukan bersama suami ku dan anak gadis bongsu ku, Dania..... both of them has helped me a lot...... thanks to them and my big girl Hani.....
 
 Chocolate sponge with white chocolate genach and mashmellow and fresh cream topping..... this is my own idea to fency the sponge cake.....
 This is Syamsiah family favourite cake...... special request a Philidelphia cream cheese not a tantura cream cheese ya....LOL
 The final and challanging cake.... the Rainbow cake with Italian Butter cream..... Hani has give a good hand to do the cream.... now she know how complecated the process is...... LOL a lesson for her......anyway thank u, Hani.....
 
Dari apa yang dapat dilihat, ada beberapa perkara lagi yang boleh aku perbaiki.  And frankly Iam satisfied with my own efforts and will improve my baking and decorating..... I remember of a golden words from a friend which is "Practice make perfect....!" she is very right.....:) this will make me to never give-up to practice till Iam become better...... :)

 

2 ulasan:

  1. wahh cik su!! boleh bukak kedai cake la cik su~ *mira* :)

    BalasPadam
  2. Thank you Mira.... InsaAllah bukak kedai di rumah saje la.... :)

    BalasPadam