Ahad, September 11, 2011

Rumah terbuka Hari Raya

My brothers & family n my cousins n family...

My cousins.....

Bersantai di luar....


Tetamu ku dari kaum India....Sir Ari & Sir Alvin dengan keluarga


Wahid dan keluarga...


Siva dan Nora my Indian and Korean couple friends....


My neightbours.... En. Ali and family


Yati saudara disebelah suami yang sangat rapat dengan kami sekeluarga...


Sahabat Taekwando kami....


Senonim dengan sebutan 'Jamuan Rumah Terbuka Hari Raya' biasa dan lumrah menjadi amalan rakyat Malaysia. Termasuk aku juga yang mengamalkan majlis ini. Bukan untuk menunjuk-nunjuk tapi terlanjur ramai teman yang ingin bertandang ke rumah kami, maka kami cadangkan satu hari yang khas iaitu pada 6.09.2011 bersamaan 8 Syawal 1432H, dimana beberapa juadah dapat kami sediakan untuk teman, sahabat handai dan taulan untuk menikmatinya sambil dapat kita menjalin silatulrahim sesama rakan dan taulan tanpa mengira bangsa, keturunan dan ugama.

Untuk tahun ini, juadah yang mampu kami sediakan hanyalah Nasi Briyani, Kari Kambing, Kurma Ayam, Mee Kari, Laksa, Ketupat, Rendang Ayam dan Kuah kacang. Juadah yang termampu untuk aku masak sendiri kecuali Kuah Kacang dari sepupu ku Ina yang sudi membantu aku. Kuah Kacangnya memang special dan sedap.

Ribuan terima kasih kepada yang sudi hadir dan mohon maaf seandainya ada kekurangan semasa kunjungan kalian di kediaman kami, InsaAllah ditahun hadapan seandainya diizinkan Tuhan kita akan bertemu lagi...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan