Jumaat, Mei 14, 2010

My Cooking week.....

Kuih Nagasari sinonim dengan arwah mak....

Chicken Pie


Lepat pisang berinti kelapa


Apple Pie

Shafiq di rumah dari 5.5.2010 hingga 16.5.2010, kerana cuti semesta. Bila anak-anak semua dirumah memang dapur aku tak berehat, gas pun habis cepat...... hahahaha..... selera bertambah dan apa pun yang aku masak pasti habis, tak kira masak apa pun. Atas permintaan abang yang pandai melayan selera dia, aku buat apple pie dan chicken pie yang kebetulan memang dah lama aku tak buat, Si Papa pun tak nak kalah minta dibuatkan lepat pisang berinti kelapa. Bermula hari Isnin aku mulakan menu-menu yang telah dijadualkan..... :) Menu Apple Pie untuk hari Isnin, Lepat Pisang berinti kelapa hari Selasa, Chicken Pie hari Khamis dan hari semalam Shafiq minta dibuatkan Kuih Nagasari. Dia begitu berusaha ke pasar untuk mencari pisang dan daun pisang juga ke kedai untuk membeli tepung beras dan kelapa bahan bagi membuat kuih kegemaran arwah nenek.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan