Khamis, Mei 27, 2010

Thank you soooo much Mama.....

Police........

Dah lama aku tau keinginannya.... tapi aku juga tau kemampuannya dalam keadaannya kini. Biar dia punya gajinya sendiri namun tak bermakna aku tidak boleh membeli untuknya. Alhamdulillah rezeki anak-anak memang sentiasa ada, aku bersyukur kepada mu ya Allah.... setiap permohonan ku, kau makbulkan, betapa tidak kasih sayang Allah dimana-mana, maka janganlah kita lupa akan segala nikmat yang Allah beri ini. Untuk diri ku, aku sentiasa berpesan apakan pula lagi untuk anak-anak. Semalam (26.05.2010), idamannya sunglass jenama POLICE yang dia pilih sendiri semasa cuti hujung minggu lepas telah ku ambil untuknya. Harga yang telah ku bayar menjadi rahsia...... yang pasti 2 sunglass ku untuk 1 sunglassnya....... :) yang penting aku tahu dia gembira dengan pemberian itu. Aku tau dia begitu teruja berkali-kali ucapan "Thank you sooooo much Mama......" tidak lepas dari mulutnya selepas kami ke kedai dan selepas dia ku maklumkan tentang pengambilannya semalam. Baik dia juga adik-adiknya sememangnya tau menghargai setiap pemberian kami, biarpun ianya hanya sebatang pensil, anak-anak tak pernah lupa untuk mengucapkan 'Terima Kasih Mama" or "Terima Kasih Papa" Aku teringat insiden semasa kami di kedai alat tulis Eng Hup di Banting, Tauke kedai terkejut bila dia mendengar Hani dan Dania ketika itu mengucapkan "Terima Kasih Mama" semasa aku membayar harga buku yang kami beli di kedainya. Menurut Tauke Cina kedai itu dia tak pernah dengar anak yang mengucapkan terima kasih pada parents bila dibelikan barang di kedainya..... "Serious la... I tak pernah dengar tau, its my 1st time......" wah bagusnya anak-anak u...." aku hanya senyum dan beritahu, they are all like that, since they are very little........ since that dia perasan bila kami masuk ke kedainya...... Aku bersyukur dan bertuah kerana anak-anak ku semuanya tahu menghargai apa jua pemberian kami. Mudah-mudahan mereka akan sentiasa begini dan tidak lupa akan segala nilai-nilai murni dan amalan baik yang selama ini menjadi amalan walaupun sampai ketikanya mereka berada dipuncak dan bergelar pemimpin sekali pun suatu hari nanti, InsaAllah.........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan