Jumaat, Mei 21, 2010

Semangat Baru

16hb May 2010, berakhir cuti semesta anakku, biasa la bila cuti lama dan bila tiba masa untuk balik semula ke University mukanya semacam jer..... aku tau dia tak berapa happy, macam-macam yang bermain difikirannya. Kalau penuntut Universiti lain mereka semua dalam semesta break yang agak panjang namum bagi penuntut UPNM mereka akan terlibat dengan Military Training dan dia pula akan ke Lumut untuk latihan di Kem TLDM pula selama 4 minggu. Aku kira ianya merupakan latihan asasi laut yang mencabar penuntut yang seramai 24 orang ini nanti. Bagaimana pun aku sentiasa mendoakan akan ketabahan, kegigihan, kesihatan dan kejayaan mereka yang seramai 24 orang ini menempuh latihan dan juga sessi pembelajaran bersama di kem TLDM. Semuga apa yang akan mereka pelajari nanti akan dapat dimenafaatkan apabila pulang semula ke UPNM.
Aku yakin dan pasti kekuatan semangat Shafiq bila berhadapan dengan cabaran, dia sememangnya bukan anak yang lemah semangatnya. Dalam banyak perkara kekuatan dalamannya banyak membantu kejayaan demi kejayaannya selama ini. Diantara sedar dan tidak.... tapi aku melihat kekuatan pada dirinya sejak dia kecil lagi dan aku pasti dia mampu melakukan yang terbaik untuk dirinya. He got the will, he got the gut.... which sometimes he didnt notice it......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan