Selasa, Mei 11, 2010

Merajuk.....

Sejak 2, 3 hari yang lepas, anak bujang ku dah pun minta izin untuk meminjam kereta Papanya ke Sekolah. Papa tak menjawab apa pun... diam jer waktu tu....., ada juga dia bagi tau aku hal ni. Aku pun serba salah sebenarnya, sebab si bujang ni belum ada official licence lagi. So its was a big risks if anything happens..... as a parents of couse we felt it was against the law. Kebetulan pula Papa was required to be at HQ di Shah Alam. So it just being a good reason why abang cannot drive to Kuala Selangor. Malam tadi dia tanya aku lagi pasal kereta, dia memang hanya boleh drive kereta Papanya coz its auto car, boleh tak dia drive ke sekolah....? so it a best time to tell him that it was impossible coz Papa kena ke HQ..... start tu la dia mulaaa....... Pagi ni dia merungut-rungut..... bla... bla... bla..... well memang aku faham maksud dia tu..... Papa boleh minta tolong contractor or consultant dia pick dia or send dia..... tapi sebenarnya masaalah driving licence tu yang menjadi puncanya..... Kami memang tak senang hati bila dia driving without us in the car, tapi dia mungkin tak tau isi hati kami selama ini. Aku tau walaupun dia merajuk dengan Papanya, tapi dia tetap juga berjumpa dengan Papa pagi tadi sebelum pergi ke Sekolah...... dalam kereta masa nak turunkan dia di bas stop dia bersungut lagi, aku tau dia tak puas hati.... tapi bila aku sembang-sembang dengan dia dan hulur RM50.00 untuk tambang pemberian Papa untuk and hold his shoulder dia cold down...... itulah anak bujang ku.... dia memang senang tersentuh hatinya dengan kami.... memang dia dah besar panjang, lebih besar dari Papanya.... hahahaha.... tapi dia boleh dipujuk bila kena caranya...... kadang-kadang perangainya tak jauh masa dia kecik-kecik..... :) Aku tau dia rindu kawan-kawan dan sekolahnya, harap terubat la rasa rindunya nanti bila bertemu kawan-kawan dan guru-guru di sekolah lamanya nanti.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan