Rabu, Jun 08, 2011

Bercuti bersama 2 gadis ku....



Hani with Uncle Charlie Chaplin.....


Presenting........


Welcome to Madagascar.....

Pose with Woody Woodpecker...

Hani & Dania pose @ yellow cab, New York...

Hani & Dania @ the lost world....

Hani with a cute head gear...

Minie woodpacker.....

The pop corn stall



Universal Studio Store entrance...

KKIOI telah merancang percutian keluarga pada 3hb hingga 5hb June 2011 ke Singapura. Kesempatan itu aku ambil untuk membawa kedua-dua anak gadis ku bersama dimana ianya jatuh pada cuti persekolahan. Kalau ikutkan aku ingin membawa anak bujang ku sekali, namun jadual cuti dan kuliahnya tidak sama seperti universiti yang lain, dan ianya bukan mudah untuk dia bercuti atau keluar dari kawasan universitinya, maka niat ku terpaksa ku pendam begitu saja. Amin sendiri tidak berminat untuk turut sama dalam percutian KKIOI apabila lokasinya merupakan negara Singapura. Aku pun tak pasti kenapa dia tidak berminat untuk turut sekali namun segala perbelanjaan kami tidak dilupakan.... thank you very much Pa..... we love you so much..... :) Perjalanan dirancang dengan baik, waktu lawatannya agak ketat, maklumlah bila group kami besar. Berlepas dengan Bas perlancungan sebanyak 3 buah dan seramai 120 orang kakitangan IOI. Inilah kali pertama aku menyertai rombongan pejabat setelah hampir 6 tahun berkhidmat dengan IOI. Kami tiba di Singapura jam 7.00 pagi bersarapan di Jalan Geylang dan terus menuju ke Universal Studio. Kedatangan kami disambut dengan hujan lebat, biar begitu jadual masih berjalan dan kami sampai di Universal Studio jam 10.00 pagi.

Terpegun kami bila berada di Universal Studio....... memang menarik!! We feel like we are at the Hollywood la..... so niceeee.... :) we pose here and there at every corner and angle which we found interesting... the girls are so happy to drop by at the shops and enjoyed all the goods inside......From the Hollywood, New York we move to Madagascar, to the Far Far Away, to Jurasic Park and the Lost World. We cant cover all the places but we enjoyed watching the 3D movie and the real movie production. The film maker with the sound and background effect at the Light! Camera! Action! by Steve Speilbert was interesting, sail in a adventure ride and experiance the animations' Madagascar with the animals chracters of the jungle.... it was fun... They are so many people and they are every where, such a huge crowd at the Universal Studio, we need to que up to take a photo with the characters, but that is the best way.... we meet almost all the chracters and have a photos with them (Marilyn Monroe, Charlie Chaplin, Frankenstein's Monster, Winnie Woodpecker, Woody Woodpecker, Po Kung Fu Panda).Kalau diikutkan hati masa memang tidak mencukupi bagi kami menikmati segala yang terdapat di Universal Studio Singapore, kawasannya yang luas sudah cukup memenatkan kaki kami. Kepadatan pengunjung juga membuatkan kami terpaksa menuggu giliran agak lama. Anyaway it was a school holiday, so everybody seem like taking the oppurtunites to spent the school holiday at Universal Studio with the family. Kami keluar dari US pada jam 5.00 apabila sudah kepenatan, bersantai di luar dan melihat gelagat pengunjung yang keluar masuk pula.... hahahahaha... perjalanan kami diteruskan dengan makan malam dan night river cruise dan check in di Hotel Fragrance...... kami berihat bila kaki sudah rasa macam nak tercabut dan badan letih rindukan a good shower..... hahahaha.

Hari ke2 di Singapura kami dilimpahi hujan yang lebat lagi, rancangan untuk bershopping di Bugis Street terpaksa dibatalkan..... frust betul.... duit memang sudah di ketepikan untuk membeli souvinier untuk orang-orang yang ditinggalkan di Malaysia. Kami ke Marina Bay Sand... wallaaa oooiii... memang cantik, semua barang berjenama yang dijual disana lebih 300 barangan berjenama sebut saja apa nak? semua ada..... harga nasi lemak S$12.80 bayangkan.....duit Malaysia RM31.30 kami disana sehingga jam 11.30pagi dan bergerak ke Oxford Street untuk makan tengahari dan shopping lagi..... hujan masih turun agak lebat juga, mujur ada payung untuk dikongsikan dan berjalan dikawasan sekitar Oxford street.... tak banyak yang aku dapat sebagai ole-ole untuk dibuat tandamata... that the best.... anyway aku bercadang Selesai pemeriksaan Imigresen di Gelang Patah bas bergerak perlahan, tiba-tiba bas berhenti di tepi jalan..... alamak rosak pulak!!! tersadailah kami di tepi jalan dari jam 5.00ptg sehingga jam 6.30ptg. Sedihnyer.....:( Anyway bas pelancong baru sampai untuk meneruskan destinasi pulang kami. Rancangan untuk singgah ke Yong Peng dibatalkan dan kami terus ke Ayer Keroh untuk makan malam. Selesai makan malam kami terus pulang ke Putra Jaya, kecewa lagi... bila hasrat untuk membeli buah tangan untuk yang belum sempat aku beli tidak kesampaian...... huhuhuhuhu.... Anyway the holiday with my 2 girls was fun..... the most important thing we know Papa missed us...... hahahahahaha.... he was waited for us at Putra Jaya since 11.oopm.... when we only safely reach there at 12.00 midnight.... Alhamdulillah.....kami selamat perjalanan pergi dan balik...... (to my dear son, insaAllah bila ada masa kita pergi lagi dengan abang n papa pula.... and the souvinier untuk abang from universe studio mama tak lupa and sedikit untuk mana yang sempat, bagi yang tak dapat tu.. bukan Cik Su tak ingat... tapi masa dan cuaca yang tidak mengizinkan yang membataskan keinginan Cik Su untuk dapatkan cenderahati untuk kalian..... you are always in my hearts.... muuahhh)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan