Ahad, Ogos 29, 2010

kiriman dari KK



Tiba aku tergerak untuk menalipon syira petang waktu pulang dari pejabat. Sedang berbual -bual aku sambil memaklumkan bahawa malam selepas berbuka kami akan pulang ke kampung. Ketika itu dia memaklumkan tentang kiriman yang aku bakal terima esok. Ops! mungking dia tidak mahu untuk memaklumkan tapi kerana barang yang dikirim merupakan kek lapis yang tidak elok dibiar lama didalam suhu panas dia mungkin terpaksa memaklumkan tentang kirimannya kerana bimbang ianya akan rosak. Sesampai aku dirumah, Amin memaklumkan kepada ku tentang surat dari pos laju beralamat kepada ku yang diterima tadi. Aku lantas memaklumkan tentang perbualan ku dengan Syira dan terus menghubungi pejabat pos laju meminta jasa baik mereka untuk mengambil kiriman yang mereka hantar petang tadi ketika kami tiada dirumah. Kerjasama baik dari pihak poslaju dan mengizinkan kami mengambilnya walaupun selepas waktu bekerja mereka.

Terharu dengan kiriman dan ingatan dari gadis ini. Dia tidak sepatutnya bersusah mengirim untuk ku memandangkan pos kirimannya sahaja sudah cukup mahal. Anyway... apa yang boleh aku katakan...."Terima kasih atas ingatan Syira pada Cik Su...." InsaAllah kek lapis tu akan Cik Su hidangkan untuk hidangan Hari Raya nanti..... :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan