Isnin, Ogos 09, 2010

Shopping lagi...

Anak gadis ku Hani memilih kasut bertumit.....
Sandal untuk ibu mertua ku
Kasut buat Dania...
Its for me.....

Selepas makan tengahari Papa menghantar Shafiq, Ejai, Zuhir dan Tuan balik ke Sg. Besi. Macam biasa kalau ramai yang nak dihantar balik, kami memang tak dapat nak hantar sama. Aku menghantar anak-anak dipintu pagar saja, jadi aku merancang untuk bershopping kasut raya dengan anak-anak gadis ku ke AEON Klang. Kami bertolak dari rumah jam 4.00 petang, dalam masa 30 minit kami sampai di AEON. Tujuan utama untuk mencari kasut untuk anak-anak jadi kami terus saja ke tempat yang dituju. Kasut Hani yang pertama kami dapat, ternampak sandal yang cantik, nampak macam sesuai untuk orang tua, teringat aku akan ibu mertua ku. Sememang setiap tahun aku yang membelikan dia sandal, jadi apa lagi aku minta saiz 8, memandangkan saiznya dengan aku sama, jadi agak senang untuk aku mengagak mana yang sesuai untuknya. Tengok punya tengok ternampak pula kasut yang cantik dan murah, diskaun hingga 70%! apa lagi aku minta saiz ku dan here we go. Giliran untuk mencari kasut untuk Dania, inilah yang masaalah.... dari sudut ke sudut kami berjalan, dari satu kedai ke satu kedai, tapi tak ada yang dia berkenan dan akhir sekali masuklah kami di kedai Bata. Setelah 3 ke 4 pasang kasut yang dia tengok dan dia cuba akhirnya dia setuju dan berkenan dengan kasut yang satu..... maka hilanglah penat kami dan barulah dia terasa perutnya lapar dan minta supaya dibelikan Big Apple donut kegemaran kami..... selepas donot dan cappucino ditangan kami pulang kerumah dengan senang hati. Di raut muka anak-anak ku tergambar kegembiraan. Didalam kereta anak-anak mengucapkan 'Terima kasih Mama' seperti biasa..... Dalam perjalanan kami bercerita tentang Hari Raya.... Dania the most yang happy la hari tu.... tapi dalam happy kami tak lupa pada Abang yang belum ada apa-apa persiapan rayanya..... "kesian Abangkan, dia belum ada baju raya lagi...." kata ku pada adik-adiknya.... Hani dan Dania maklum tentang perasaan ku pada abang mereka.... "nanti la bila abang balik masa nak raya kita pergi shopping dengan abang ya" kata ku lagi.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan