Isnin, Ogos 09, 2010

Lunch with my Kayla's friends

A nice bangel from Lillian...
We had a sundea n fries at McD
Window shopping at the Household department
I love to have this white set....
My Pineapple Cheese Cake for my special friends....
Lillian, Rachel n Me.....
Lillian, Rachel n Azlan...

Azlan dah lama merajuk dengan aku, tiap kali dia call pasti dia meluahkan rasa tak puas hatinya kerana kesibukan aku. Well apa nak buat, aku memang sentiasa sibuk, maklumlah jawatan yang ku sandang sebagai ibu dan isteri bukan jawatan yang enteng. Tapi sebenarnya aku memang rindu untuk berjumpa mereka-mereka bukan aku bukan mengenepikan masa untuk berseronok walaupun sebenarnya aku berkerja. Routine harian pagi lepas siap kerja rumah aku ke pejabat, dan lepas waktu pejabat aku balik rumah.... Ramai teman-teman pejabat lama yang menghubungi ku ingin bertemu tapi jawapan aku memang biasa.... aku tak ada masa...! kadang-kadang aku terfikir juga, kejam ke aku pada mereka atau pada diri ku sendiri? yang seingat aku, aku bersantai dengan adik-adik sepupu ku kebelakangan ini, itu pun kami minum petang di Sayang Manis last month dan a few years ago bila kami berbowling di Arena Bowl Banting. Setelah berbincang dengan Amin dan mendapat izin darinya aku gazettekan tarikh 7.8.2010 (sabtu) jam 1.00petang untuk bertemu dengan Azlan, Lillian dan Racheal. Aku apply cuti seawal 10 hari sebelum tarikh 7hb, selepas ku pohon cuti baru aku memaklumkan kepada Azlan tentang cuti yang telah ku pohon untuk bersama mereka. Azlan begitu bersungguh-sungguh untuk mengatur pertemuan kami dan akhirnya kami bertemu di Subang Perade pada jam 1.00ptg untuk makan tengahari. Aku tiba agak awal hari tu... yang mana aku pun berwindow shopping di Parkson, aku sebenarnya seronok bila berada di department household, bila keluar dengan anak-anak dan Amin, peluang untuk melihat-lihat apa yang ingin aku lihat sangat terhad. Masa dan tumpuan ku lebih kepada mereka, kerana itu aku bila bersendirian aku punya masa yang selesa untuk menjamu mata. Sementara menuggu mereka sampai aku terpandang A Famous Amouse biscuits in a red love shape container, why not I got this for Lillian but its a cheap gift I guess, tapi aku suka presentationnya yang cantik dan comel. Sebenarnya aku telah pun menyediakan Pineappe Cheese Cake untuk mereka setiap orang sebagai buah tangan dari ku, Iam sure they will like the cakes.

What a day! seronok dapat jumpa mereka-mereka ini. Rancangan untuk ber hi-tea di Grand BlueWave Hotel dipinda atas permintaan Racheal. Kami sebenarnya tidak kisah tentang tempat as long confortable dan dipersetujui ramai. We had a wonderful lunch at Pizza Hut, Lillian was so sweet bilamana dia menjadi 'Santarina' memberi setiap dari kami a present! Aku mendapat gelang tangan bermata putih yang cantik..!, Azlan dapat key chain dan Racheal pula dapat paper weight yang comel..... :) Selesai makan kami sambung ke McDonold, hanya kerana teringinkan Sundea dan French Fries kami melepak pula di McD, banyak yang kami sembangkan, banyak peristiwa manis dan pahit semasa di Keyla Berverly Hills. Waktu yang sengkat di Kayla tapi cukup bermakna dan banyak mengajar kami tentang khidmat pelanggan, sikap manusia yang pelbagai dan tanggungjawab. Kerana masih lagi ingin bersama tapi perut dah kenyang kami meronda satu Subang Perade, Rachel yang sibuk mencari a suit untuk anak lelakinya untuk majlis perkahwinan mengambil kesempatan untuk berwindow shopping di situ, lain yang dicari lain pula yang jumpa kasut pula yang dibeli kerana kebetulan ada diskaun hebat.

Pertemuan kami meninggalkan kenangan lucu yang mana aku tak dapat mencari tempat dimana aku memakir kereta ku!! Azlan dan Lillian yang menemankan aku penat berpusing-pusing. Aku ingat Level A2, tapi bila lift terbuka kami berada di A8, A7.... sampai diA3 that its. Dah penat dan berpeluh kami, kami keluar semula ke Ground Floor dan mengikut laluan aku masuk dan akhirnya aku jumpa dengan kereta antik ku..... disitu kami berpisah dan berjanji akan berjumpa lagi........ along the way driving alone I feel so nice and released...... I have a sweet time with them even only a few hours but it was fun!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan