Isnin, Ogos 02, 2010

Ecogreen

Khemah VVIP

Penduduk sedang mendaftar di kaunter pendaftaran

Y.B Puan Dr Siti Mariah sedang dijumput untuk memberikan ucapan dan merasmikan program Ecogreen oleh Mr. Albert Asst GM, Malaypines Estates S/B

Beg Ecogreen yang mengandungi sebatang pokok diberi kepada semua penduduk yang hadir


Uniform ecogreen kakitangan IOI....

Berkerja dipagi minggu memang mencabar. Kami dikehendaki berada dipejabat Bandar Puteri pada jam 7.00pagi dan bergerak ke tapak Ecogreen pada jam 7.30pagi selepas sarapan pagi nasi lemak sotong yang disedia kepada semua kakitangan yang bertugas. Aku telah ditempatkan di khemah VVIP. Mengawasi tetamu VVIP, pihak Media dan wakil persatuan penduduk dari Bandar Puteri dan Bandar Putera menikmati hidangan istimewa program Ecogreen.
Program berjalan lancar dan seperti yang dirancangkan. Banyak aktiviti yang telah disusun khas bagi semua penduduk beramah mesra. Sukanneka, untuk kanak-kanak dan orang dewasa mendapat sambutan. Pihak penganjur (IOI) menyediakan hadiah bagi semua pemenang dan cabutan 'Lucky draw' turut diadakan untuk menarik lagi ramai pengunjung setempat. Program mendapat kerjasama baik dari pihak Polis, Majlis Perbandaran Klang dan Adun kawasan. Acara kemuncak dimana Y.B Puan Dr. Siti Mariah Binti Mahmud, Ahli Parlimen Kota Raja menanam pokok sebagai menyokong program Ecogreen. Salah satu ucapan beliau yang menarik perhatian aku dimana berkenaan sikap kita yang kurang menghiraukan tentang kebersihan persekitaran kita. Sikap membuang sampah merata-rata sebagai contoh mencapak tisu, tin minuman atau apa saja dari kereta keluar menjadi contoh yang baik. Sekurang-kurangnya beliau melihat sikap buruk ini dan menegur semua yang hadir supaya tidak berbuat sedemikian.
Program dijangka tamat pada jam 12.30 tengahari, setelah tamat kami yang bertugas menjamu selera hidangan nasi beryani, kambing beryani, ayam merah dan dalca yang dimasak oleh warga Bandar Puteri. Hidangan yang istimewa dan enak menutup lelah kami berkerja di hari Ahad.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan