Sabtu, Julai 31, 2010

Bila orang tua merajuk....

Kesibukan itu jelas selepas dia pulang dari KDSI. Dia jarang menalipon dan hampir banyak panggilan kami yang tidak berjawab. Kadang-kadang Papa jengkel dengannya kerana keadaan ini. Namun, aku yang sering menjelaskan kepada Papanya keadaannya bila aku mendapat info dari blog dan FBnya. Pada masa tu, Papa reda dan akur..... aku sering menyarankan supaya Papa melihat sendiri diblog dan Facebook kalau nak tahu perkembangan abang dan kawan-kawannya tu. Maksud kawan-kawannya itu tak lain dari Zamer, Zuhir dan Ejai. Mungkin betul jugalah, faktor umur mempengaruhi..... aku mulai perasan dengan keadaan Amin yang sedikit sensitive kebelakangan ini. "Mama cakap kat abang... jangan minta top-up lagi dari Papa..." dengan nadanya yang agak keras, katanya satu hari bila sianak tidak menjawab panggilannya. "Pa.... dia orang sibuk la Pa.... Mama call pun dia tak angkat.... kat Facebook Mama tengok semua budak-budak tu tak update apa-apa pun...., tak percaya Papa buka internet...." aku cuba menjelaskan pada Amin. Macam Dania pulak..... dalam hati ku berdetik...... wah... boleh pening kepala macam ni! tak anak si bapa pulak yang pandai merajuk. Tapi mujur Amin boleh menerima alasan yang aku beri. Ini jelas bila beberapa hari lepas bila si abang call dia, dia semacam seronok dan memaklumkan pada aku..... memang sahlah Papa ni merajuk.... hahahahah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan