Khamis, Mac 08, 2012

My ID's

Hobby menghias dan mendecorasi rumah, aku realisasikan di syurga ku bersama keluarga sendiri. Disinilah luahan dan sentuhan seorang aku...:) Citarasa seorang insan, yang serba sederhana dengan perabut yang serba sederhana, terdapat perabut dan perhiasan yang kami hasilkan sendiri untuk mengelakkan pembaziran dan konsep kitar semula yang kami amalkan. Mungkin ada yang tidak percaya andai dikata inilah hasil kerja tangan suami ku, Haminudin dan inilah kerja Sunaina..... hahahahaha....
Ruang makan tetamu yang pada asalnya ruang tetamu, bertukar tempat. Tetamu yang menikmati hidangan boleh menikmati permandangan di luar... Kedudukan baru ruang tamu... ianya idea dari anak bujang ku, Shafiq.... not bad. Aku gunapakai idea si teruna yang juga berminat dan pandai menghias rumah....

Tempat bersantai dan menonton kami sekeluarga....Tempat aku beristirehat, bermimpi.... bak kata orang tua, utamakan tempat tidur anda disinilah keperibadian seseorang itu... (tetapi sebenarnya aku berpendapat keperibadian seseorang bukan hanya di kamar tidur sahaja..... tapi adalah di keseluruhan rumah seseorang itu. Bukan kemewahannya, jangan disalah tafsir... tapi dari bagaimana seseorang itu menjaga, menyusun dan mempamirkan rumah mereka, dari sudut kebersihan dan kekemasan....disitulah boleh kita lihat gambaran keperibadian seseorang...... wink3x)Bilik gadis kecil ku, Dania.... posisi katil, almari di ubah supaya tampak lebih ceria....



Bilik bujang ku, sudah lama rasanya ingin mengubah kamar ini, dulunya terdapat 2 katil bujang.... kini aku ubahkan menjadi single bed, beberapa peralatan sukan miliknya dan Papa ku jadikan hiasan supaya kamarnya tampak lebih sporty sesuai dengan dirinya yang gemar akan bersukan....

Setiap hasil memberikan aku kepuasan dan keseronokan. Biarpun lelah seharian dan tegang segala urat saraf ku, namun aku bahagia dengan kerjatangan ku sendiri...:) Dari dalam rumah ke luar rumah, segala susun atur adalah hasil kerjatangan kami sekeluarga. Masa terluang banyak aku habiskan untuk menghias dan membersih rumah, serasa seperti something wrong kalau keluar ke pejabat tanpa memastikan keadaan rumah tersusun rapi dan kemas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan